Viking Engineering is een ervaren en breed inzetbare technische partner voor teams en raceklassen in de autosport. De kracht van Viking Engineering is de combinatie van kennis, kunde en moderne apparatuur op alle fronten. Viking Engineering kan terugvallen op de Eurotech Group, een volwaardige systeemleverancier in de metaalverwerkende industrie met circa 285 medewerkers.

Eurotech Group beschikt naast een afdeling engineering onder meer over een eigen aluminiumgieterij, modelmakerij, lasafdeling en computergestuurde draai-banken en freesmachines.

Via zowel de Eurotech Group als Eurotech Racing beschikt Viking Engineering over veel ervaring op het gebied van het in eigen beheer ontwerpen en bouwen van (onderdelen van) succesvolle raceauto's.

Nieuws:
Edwin van Calker is niet meer bang voor de baan
Kent u Edwin van Calker nog? De bobsleeër die Nederland furore moest brengen op de Olympische Spelen van 2010 in Vancouver? 

Dat deed hij dus niet. Drie dagen voor de start van de wedstrijd besloot de bobber de Olympische droom van de Nederlandse viermansbob te annuleren. Angst in de beentjes, angst in het hoofd, angst voor de wat al te scherpe bochten in het parcours in Canada.

Het is wat om als stuurman van een team van vier zo kort op een droom waar je al die jaren naartoe werkt, te besluiten het toch maar niet te doen. Dan is het niet gek als sportlievend Nederland over je heen valt, dan tellen die eindeloze hoeveelheden uitglijers en zware crashes even niet. Dan geldt zelfs de dood van de Georgische bobsleeër Nodar Kumaritaschwili niet meer als verzachtende omstandigheid. Dan laat je de Oranje leeuw mooi in zijn hemd staan.

Welnu, we hebben goed nieuws. Edwin van Calker heeft er wat nachtjes over kunnen slapen, de kop weer leeggemaakt en lijkt klaar voor Sotsji. Vandaag streken de bobbers neer in Rusland om de faciliteiten in de thuisstad van de Olympische Spelen van 2014 te inspecteren. En ze zijn onder de indruk. “Bocht 4 loopt omhoog, bocht 5 loopt steil omhoog’’ vertelt van Calker aan het ANP. “In totaal telt de baan 17 bochten. Het is prima te doen.’’

Kijk aan, bochten die omhoog lopen, daar wordt een bobsleeër met een beetje snelheidsvrees al snel warm van. Dat de handen die de oh zo veilige bobsleebaan mogelijk hebben gemaakt slechts mondjesmaat gevuld zijn, zo bleek eerder deze week uit een rapport van Human Rights Watch, zal Edwin van Calker dan maar voor lief nemen. Zolang die laatste bocht maar goed in elkaar is getimmerd.
 
Bron: Hp/de tijd 
Net als de Vikingen, ruim 1000 jaar geleden, is Viking Engineering een slagvaardig bedrijf, met een duidelijk doel voor ogen. Ook wij gaan voor 100% voor de zege. Het wezenlijke verschil: wij houden ons in alle opzichten aan de spelregels.
 

 

bottom