Untitled Document
 

 

Sportsuccessen

In 1966 boekte de compacte Mini Marcos een mooi succes door als enige Engelse auto de finish te halen in de 24 uren van Le Mans.

De grote internationale successen begonnen pas in de jaren ’90, met de komst van modellen als de Marcos Mantara (1992), de van de Mantara afgeleide GT Le Mans (1993) en de op de Mantara gebaseerde LM400 en LM500. Later volgden de LM600 en de Marcos Mantis.


 
 

 
 


Brits GT

In het seizoen 1994 boekten enkele Marcos LM500’s successen in het Britse GT kampioenschap. De auto won enkele keren zijn klasse en boekte enkele algemene overwinningen.

Een jaar later was er geen kruid gewassen tegen de Marcos LM600 van Chris Hodgetts. Hij won het Brits GT kampioenschap.

 
 

 
 

Successen in BPR

In 1996 brak Marcos internationaal door met successen in de BPR serie, de voorloper van het FIA GT kampioenschap. Cor Euser en Thomas Erdos winnen de GT2-klasse op het circuit van Jarama, op Silverstone en op het circuit van Zhuhai in China. Marcos boekt vele algemene zeges en klasse-overwinningen in het Brits GT kampioenschap.


 
 

 
 


Marcos Mantis Challenge

Het seizoen 1997 leverde de Britse GT3-titel op voor Marcos. Een jaar later begon in Engeland de Marcos Mantis Challenge, een merkencup speciaal voor de Marcos Mantis. Dit mooie initiatief werd later opgevolgd in Nederland, onder de bezielende leiding van Eurotech.

Veel van de huidige Marcos Mantis raceauto’s in Europa stammen af van deze merkencompetities.

 
 

 
 

Twee GT-titels

Cor Euser boekte in 2000 prachtige successen door met zijn Marcos LM600 zowel het Britse als het Spaanse GT kampioenschap op zijn naam te schrijven. Euser en zijn teamgenoot Calum Lockie verslaan auto’s van merken als Lister en Porsche. De extreem ogende LM600 krijgt in Spanje de bijnaam ‘La Bomba’.

Klik hier voor de recente autosportsuccessen van Marcos.